“很快就會沒事的,妳一定會恢復健康的,媽媽”



_



這首歌曲是 Taylor 寫給她的母親 Andrea 的。

因為 Andrea 的癌症在幾年前經歷過治療之後,原本以為已經逐漸復原,沒想到在今年卻又再次復發,而這個沉重的消息對身為女兒的 Taylor 來說無疑是個非常大的打擊。

所以 Taylor 也說過她並不會在任何場合公開演唱這首歌曲,因為它代表著太多私人及心碎的情感了。



_



Muffin 在翻譯這首歌時的感受特別複雜。
會一直忍不住聯想到自己的媽媽,好害怕有一天會經歷到相同的情況。

不得不說,Taylor 真的很堅強,又或者她只是把那些恐懼都藏在心底而已。

總而言之,希望 Mama Swift (Andrea)的病情能儘快復原🙏



_



[Verse 1: Taylor Swift]

The buttons of my coat were tangled in my hair
我大衣上的鈕扣和頭髮纏繞在一起

In doctor's office lighting, I didn't tell you I was scared
醫生辦公室的燈光亮著,
我並沒有告訴妳,其實我真的好害怕

That was the first time we were there
那是我們第一次待在那

Holy orange bottles, each night, I pray to you
神聖的橙色藥瓶啊,每一晚我都向你祈求著

Desperate people find faith, so now I pray to Jesus too
絕望的人們找到了信仰,所以現在我也向耶穌禱告著

And I say to you...
而我對妳說著......


[Chorus: Taylor Swift & Dixie Chicks]

Ooh-ah

Soon, you'll get better
很快,妳會沒事的

Ooh-ah

Soon, you'll get better
很快,妳將會感覺好點了

Ooh-ah

You'll get better soon
妳很快就會恢復原樣了

'Cause you have to
因為妳必須得恢復


[Verse 2: Taylor Swift]

I know delusion when I see it in the mirror
當我在鏡中看見它時,我知道那只是我的幻想

You like the nicer nurses, you make the best of a bad deal
妳們就像是最友善的護理師,讓糟糕的情況看起來好多了

I just pretend it isn't real
我只是得假裝一切都不是事實

I'll paint the kitchen neon, I'll brighten up the sky
我把廚房漆上了霓虹的色彩,我試著點亮天空

I know I'll never get it, there's not a day that I won't try
我知道我無法達成它,
但沒有任何一天會使我停止嘗試的

And I say to you...
而我對妳說著......


[Chorus: Taylor Swift & Dixie Chicks]

Ooh-ah

Soon, you'll get better
很快,妳會沒事的

Ooh-ah

Soon, you'll get better
很快,妳將會感覺好多了

Ooh-ah

You'll get better soon
妳很快就會復原了

'Cause you have to
因為妳必須要恢復


[Bridge: Taylor Swift & Dixie Chicks]

And I hate to make this all about me
而我痛恨著把這些情緒都留給自己

But who am I supposed to talk to?
但我該向誰訴說這一切呢?

What am I supposed to do
我又該做些什麼?

If there's no you?
如果我的身旁不再有妳


[Pre-Chorus: Taylor Swift]

This won't go back to normal, if it ever was
情況無法再回歸正常,就算它曾經如此

It's been years of hoping, and I keep saying it because
已經經歷了一整年的祈禱,
而我依舊不斷地說著,因為......

'Cause I have to
因為我必須這麼做


[Chorus: Taylor Swift & Dixie Chicks]

Ooh-ah

You'll get better
妳會感覺好點的

Ooh-ah

Soon, you'll get better
很快的,妳就會感覺好多了

Ooh-ah

You'll get better soon
妳很快就會恢復原狀的

Ooh-ah

Soon, you'll get better
很快的,妳的病情就會好轉了

Ooh-ah

Soon, you'll get better
很快的,妳就會復原的

Ooh-ah

You'll get better soon
妳一定會很快就會復原的

'Cause you have to
因為妳必須得恢復健康啊



_



粉絲剪輯影片(點擊):Soon You'll Get Better

*建議在心情平靜時觀賞



_



※原文歌詞來源:GENIUS


※歡迎分享,請勿盜用,感謝配合


※如果翻譯錯誤,歡迎在文章下方留言指正,謝謝!
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Muffin的異想世界 的頭像
    Muffin的異想世界

    Muffin_Music_World

    Muffin的異想世界 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()