close
“我依然無法逃離,依舊深陷在這情緒當中……”



_



這首歌曲是收錄在Singular Act 2當中的第一首,
歌曲和MV都在今天釋出,而整張專輯也即將在7/19釋出,真的讓人好期待啊!




_



[Verse 1]

Little things become everything
許多事都是日積月累而成的

When you wouldn't think that they would
當你從不把它們放在心上時

Little things weigh so heavily
就算是小事也可能很沉重

Take my energy ’til it's gone
一點一滴的奪走我的能量



[Pre-Chorus]

I wanna be alone
我只想獨處

But all these emotions
但各種複雜的情緒

Won't leave me alone
卻不肯放過我

I'm tryin’, I'm tryin', I'm tryin' to stop them
我試著,試著停止那些想法

Losing all control
卻失去了自制力

Hypothetically, I could let it go easy
假如,我能輕易的將它放下


[Chorus]

But I'm still, I'm still
但我依然

I'm still, I’m still, I’m still
我依然還是

In my bed about it
會在躺在床上時想起它

I'm still, I’m still, I'm still
我卻還是

In my head about it
會在夜半時分想起它

I'm not usually like this
我通常不會這樣的

I'm not usually like this
我平常不是這樣的

But I’m still, I'm still, I'm still
但此時的我卻依舊

In my bed
受困於這張床上


[Verse 2]

Turn this pillowcase to the cooler side
翻來覆去,將身體轉向了更為寒冷的一側

Give me something I can feel
給我些能感受到的感覺

'Cause I wanna turn a page, wanna rearrange
因為我想拋開過往,將故事重新改寫

Swing the doors wide open in my mind, no
腦海中塵封已久的門扉正逐漸開啟


[Pre-Chorus]

I wanna be alone (Wanna be alone)
我只想獨處

But all these emotions
但所有的複雜感受

Won't leave me alone (won't leave me alone)
卻纏繞著不讓我獨自一人

I'm tryin', I'm tryin', I'm tryin' to stop them
我試著,試著停止那些想法

Losing all control (All control)
一切卻失去了控制

But hypothetically, I could let it go easy
但假使,我能輕易的將它放下……


[Chorus]

But I'm still, I'm still
但我依然

I'm still, I’m still, I’m still
我依然還是

In my bed about it
會在躺在床上時想起它

I'm still, I’m still, I'm still
我卻還是

In my head about it (Bed about it)
會在夜半時分想起它(夢見它)

I'm not usually like this
我通常不會這樣的

I'm not usually like this
我平常不是這樣的

But I’m still, I'm still, I'm still
但此時的我卻依舊

In my bed about it
因它受困於這張床上



[Post-Chorus] [×2]

(Bed about it, bed about it)
不斷地夢見它

But I'm still, I'm still, I'm still
但我卻依然

In my bed about it
因它而受困於床上


[Bridge]

Something chemical inside me messin' with my mind
某些內心深處的化學反應攪亂著我腦中的念頭

And I can't help but feel like
但我卻不禁覺得

I'm feeling like someone else (Someone else)
自己感覺像是另一個人

Something animal inside me
某種沉睡於體內的動物本能

Trying to remind me there's no need
試圖提醒我,其實並不需要

To worry about it and lose myself
擔憂它,並失去了自我


[Chorus]

But I'm still, I'm still, I'm still
但我依然

I'm still, I'm still, I'm still
我卻依然

In my bed about it
會在床上想起它

I'm still, I'm still, I'm still
我卻還是

In my head about it (Ah)
會在夜深人靜時想起它

I'm not usually like this (I'm not usually like)
我平常不會這樣的

I'm not usually like this (I'm not usually like)
我通常不會這樣的

But I'm still, I'm still, I'm still
但此刻的我卻依舊

In my bed about it
因它而困於這張床上


[Outro]

I'm still in my bed, I'm still in my bed (Oh yeah)
我依然在這張床上

(Bed about it, bed about it)
不斷地夢見它

I'm still in my bed
依然在這床上

But I'm still, I'm still
但我卻還是

I'm still in my bed about it (Oh yeah, yeah)
依然受困於這張床

I'm still in my bed, I'm still in my
依舊在我的床上

(Bed about it, bed about it)
夢見它

But I'm still, I'm still, I'm still
但我卻還是

In my bed
無法逃離



_







_



※原文歌詞來源:GENIUS


※歡迎分享,請勿盜用,感謝配合


※如果翻譯錯誤,歡迎在文章下方留言指正,謝謝!
arrow
arrow
    全站熱搜

    Muffin的異想世界 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()