close
“你能接住我嗎?拜託,請別讓我繼續墜落”



_







_



[Verse 1: Shawn Mendes]

You put me on a pedestal and tell me I'm the best
你將我置於崇高的地位並告訴我 我是最棒的

Raise me up into the sky until I'm short of breath (Yeah)
將我舉向高空直到我快喘不過氣

Fill me up with confidence, I say what's in my chest
用自信心將我填滿,我說在我胸口裡的感覺為何

Spill my words and tear me down until there's nothing left
讓我傾盡所有再將我撕裂,直到什麼都不剩

Rearrange the pieces just to fit me with the rest, yeah
重整那些碎片只為了讓我變得能迎合他人


[Chorus: Shawn Mendes]

But what if I, what if I trip?
但如果我,如果我跌倒了呢?

What if I, what if I fall?
如果我,如果我墜落了呢?

Then am I the monster?
那麼我就是個不合群的怪物了嗎?

Just let me know
只要讓我知道

And what if I, what if I sin?
如果我,如果我犯錯了呢?

And what if I, what if I break? Yeah
如果我,如果我變得殘破不堪呢?

Then am I the monster? Yeah
那麼我就變成怪物了嗎?

Just let mе know, yeah
只要讓我明白就好


[Verse 2: Justin Bieber]

I was fifteen when the world put mе on a pedestal
當全世界將我過度偶像化,那時的我才15歲

I had big dreams of doin' shows and making memories
我有很多關於表演和創造精彩回憶的美好夢想

Made some bad moves tryna act cool, upset by their jealousy
開始做出某些壞舉動並試著耍酷,最後因為他們的嫉妒而感到懊惱

Lifting me up (Lifting me up), lifting me up (Yeah)
將我高舉起、將我抬起來

And tearing me down (Down), tearing me down (Down, down)
接著不斷撕裂我、狠狠地撕毀我

I'll take responsibility for everything I've done (Yeah)
我會為我的所作所為負起一切責任

Holding it against me (Yeah) like you're the holy one (Yeah)
並接納擁抱它們,就像聖潔的祢所做的一樣


[Pre-Chorus: Justin Bieber]

I had a chip on my shoulder, had to let it go
感覺肩上承擔著委屈和芥蒂,但我必須放下它們

'Cause unforgiveness keeps them in control
因為寬恕能使它們被好好地控制住

I came in with good intentions then I let it go
我帶著好的初心重新回到這裡,然後將它釋懷

And now I really wanna know
而現在的我真切的想知道


[Chorus: Justin Bieber & Shawn Mendes]

But what if I, what if I trip? (Oh)
如果我,如果我又跌倒了呢?

What if I, what if I fall? (I fall)
如果我,如果我又再次墜落了呢?

Then am I the monster? (Am I the monster?)
那麼我就是個不合群的怪物了嗎?(我是個怪物嗎?)

Just let me know (Let me know)
只要讓我明白

And what if I, what if I sin? (Oh)
如果我,如果我又犯錯了呢?

And what if I, what if I break?
如果我,如果我徹底崩潰了呢?

Then am I the monster? (Am I the monster?)
那麼我就變成怪物了嗎?(我是個怪物嗎?)

Just let me know (Oh, please just let me know, yeah)
只要讓我知道(哦,拜託告訴我)


[Outro: Justin Bieber & Shawn Mendes]

La-da-da-duh-duh (But what if I fall?)
(如果我墜落了呢?)

La-da-da-duh-duh-duh-na

La-da-da-da-duh-duh

La-da-da-duh-duh-duh-na

La-da-da-duh-duh (Please don't let me fall)
(請別讓我墜落)

La-da-da-duh-duh-duh-na

La-da-da-da-duh-duh (Oh, please don't let me fall)
(哦,拜託別讓我繼續墜入深淵)

La-da-da-duh-duh-duh-na



_



🔎我的Instagram帳號開張囉!
搜尋:Muffin的異想世界 或 muffin_music_world



_



※原文歌詞來源:GENIUS


※歡迎分享,請勿盜用,感謝配合


※如果翻譯錯誤,歡迎在文章下方留言指正,謝謝!
arrow
arrow
    全站熱搜

    Muffin的異想世界 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()