close
“就像悄然飄落在沙灘上的雪花一樣”



_







_



[Verse 1: Taylor Swift]

One night, a few moons ago
在幾個月之前的某夜

I saw flecks of what could've been lights
我看見了許多細碎的光點

But it might just have been you
但那或許是你

Passing by unbeknownst to me
經過了毫不知情的我

Life is emotionally abusive
人生就是場激烈的惡語相向

And time can't stop me quite like you did
而時間也無法像你那樣的使我停下

And my flight was awful, thanks for asking
我的旅程很糟糕,感謝你的提問

I'm unglued, thanks to you
我感到心煩意亂,多虧了你


[Chorus: Taylor Swift, Taylor Swift & Lana Del Rey]

And it's like snow at the beach
那就像是在沙灘的積雪

Weird, but fucking beautiful
很奇怪,卻異常的美麗

Flying in a dream
在夢境裡飛行著

Stars by the pocketful
裝滿了一整袋的星星

You wanting me
你渴望著我

Tonight feels impossible
今晚的感覺令人難以置信
 
But it's coming down
但它逐漸降落

No sound, it's all around
無聲無息, 四處都是


[Post-Chorus: Taylor Swift, Lana Del Rey]

Like snow on the beach
就像是在沙灘上的雪花

Like snow on the beach
就像是在沙灘上的雪花

Like snow on the beach
就像是在沙灘上的雪花

Like snow, ah
像雪一樣


[Verse 2: Taylor Swift, Taylor Swift & Lana Del Rey]

This scene feels like what I once saw on a screen
這個場景感覺就像我曾透過螢幕裡看見的一樣

I searched "aurora borealis green"
我搜索著“極光綠”

I've never seen someone lit from within
我從未見過有人能由內而外的散發光芒

Blurring out my periphery
模糊了我的視線周圍

My smile is like I won a contest
我的笑容就像贏得了某場大賽

And to hide that would be so dishonest
而試圖隱藏它會是過於不誠實的

And it's fine to fake it 'til you make it
不要緊的,就算你只是偽裝成有自信的樣子
最後也可能成為真的

'Til you do, 'til it's true
直到你完成了、直到它成為真實的


[Chorus: Taylor Swift & Lana Del Rey]

Now it's like snow at the beach
現在就像是飄落於沙灘上的雪花

Weird, but fucking beautiful
很奇怪,但卻該死的美麗

Flying in a dream
在夢境裡盡情翱翔

Stars by the pocketful
裝滿了整個口袋的星星

You wanting me
你渴望著我

Tonight feels impossible
今晚的感覺令人難以置信

But it's coming down
但它正在降落

No sound, it's all around
無聲無息,佈滿了整個周圍


[Post-Chorus: Taylor Swift, Taylor Swift & Lana Del Rey]

Like snow on the beach
就像是在沙灘上的雪花

Like snow on the beach
就像是在沙灘上的雪花

Like snow on the beach
就像是在沙灘上的雪花

Like snow, ah
像雪一樣


[Bridge: Taylor Swift, Taylor Swift & Lana Del Rey]

I can't speak, afraid to jinx it
我無法說出話來,害怕著會招來厄運

I don't even dare to wish it
我甚至不敢祈求它

But your eyes are flying saucers from another planet
但你的雙眸就像來自其他星球的幽浮般獨特

Now I'm all for you like Janet
現在我就像Jenet一樣的全心向著你

Can this be a real thing? Can it?
這一切可以成為真實的嗎?它能嗎?


[Chorus: Taylor Swift & Lana Del Rey, Taylor Swift]

Are we falling like snow at the beach? (Snow at the beach)
我們正像飄落於沙灘上的雪花一樣的墜落嗎?

Weird, but fucking beautiful
不尋常,但卻異常的美麗

Flying in a dream (Flying in a dream)
在夢境裡飛行著

Stars by the pocketful
星星裝滿了一整個口袋

You wanting me (You wanting me)
你渴求著我

Tonight feels impossible
今晚的感覺美好的令人難以置信

But it's coming down
但它正在飄落

No sound, it's all around
無聲無息,佈滿了整個周圍


[Post-Chorus: Taylor Swift, Lana Del Rey]

Like snow on the beach (Snow on the beach)
就像是在沙灘上的雪花

Like snow on the beach (Flying in a dream)
就像是在沙灘上的雪花(翱翔於夢境中)

Like snow on the beach (You wanting me)
就像是在沙灘上的雪花(你渴望我)

Like snow, ah
就像雪一樣

But it's coming down
但它逐漸降落

No sound, it's all around
沒有任何聲響,遍佈周圍


[Outro: Taylor Swift]

Like snow on the beach
就像是在沙灘上的雪花

(It's coming down, it's coming down)
正飄落著

(It's coming down, it's coming down)
正飄落著

Like snow on the beach
像是在沙灘上的雪花般

(It's coming down, it's coming down) (×6)
不斷的飄落著



_




🔎我的Instagram帳號開張囉!
搜尋:Muffin的異想世界 或 muffin_music_world



_



※原文歌詞來源:GENIUS


※歡迎分享,請勿盜用,感謝配合


※如果翻譯錯誤,歡迎在文章下方留言指正,謝謝!
arrow
arrow

    Muffin的異想世界 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()